I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, January 31, 2010

CITA-CITA 2010 : VOLUME TWO : ASB MAYBANK RM 10k


klik gambar utk lebih jelas

SALAM.. impian seterusnya adalah untuk memiliki bOn rm10,000. ermmm, pertimbangan ini di buat setelah berfikir semasak-masaknya termasuk daripada pihak keluarga.. umur skarang pon 22 tahun, da semakin dewasa, maka simpanan untuk masa hadapan perlu juga difikirkan dari sekarang.

lantaran itu, aku bercadang untuk membuat pinjaman rm10,000 sebagai bon yang akan dibeli di maybank. dengan kadar bayaran sebanyak rm188 sebulan dan kontrak selama 5 tahun, aku rasa masih mampu untuk melunaskannya. dividen+bonus setahun oleh PNB dalam lingkungan 8% setahun, aku rasa ia suatu pelaburan atau simpanan yang bijak bagi diri aku pada waktu ini.

maka setelah habis pembayaran selama 5 tahun tersebut, maka akan ada dalam lingkungan rm15k lebih sket kot dalam akaun tu.. takpe la sikit pon,at least ada juga simpanan aku sebelum aku habis study kat upsi ni. aminnn...

3 comments:

as said...

salam..
bagus2 perancangan ko.Actually aku pun ader perancangan nak wat pelaburan macam2..Tapi tak yakin..jer.
Aku ader simpanan sikit kat ASB...
So ape jer criteria untuk wat application kat bank..
Mesti susah nk yakin kat dia..
Kiter student boleh ke wat pinjamn...jawab..

ariffredzuan said...

as student kita mane ley buat pinjaman.. so di atas sebab tu jasa ibu aku diperlukan, kene buat atas name dia dulu... huhuu.. pastu suruh ibu aku bayar every month hehehe

as said...

wa3...bertuah punyer anak.....................:)

hamsTer ni kawan baru turtLe~!! name dia Hamburger!!

Tolong Arep bagi Turtle makan! Nama dia Turtok & Tertib!