I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, January 31, 2010

CITA-CITA 2010 : VOLUME THREE : EMAS?


PUBLIC GOLD

KIJANG EMAS - MAYBANK

SALAMM... impian aku yang ketiga dan mungkin agak pelik bagi sesetengah orang especially pelajar macam kita ni. yaaa, orang tahu emas itu mahal. orang tahu harga emas takkan pernah turun, mungkin ada tapi sekejap je dan ia akan terus naikkkk... ya! terus naik! maka tiada sebarang kerugian sekiranya kita melabur untuk emas!

cepat2, jangan terlambat untuk kalian memulakannya. takde duit nak beli emas yang mahal2, so cuba2lah dengan yang ringan2 dulu, 10gram pon da cukup. beli awal tahun macam ni, awal tahun depan coba hangpa tengok harag emas tu semula, confirm naek! huhu..

berusaha menjadi insan yang?? cemerLanggg..
(renung2kan dan selamat beramaLL...)

Sebab utama pelabur melihat pelaburan emas yang mempuyai kelas yang tersendiri kerana ianya sentiasa bertahan pada harganya tidak mudah kerugian pada harganya biarpun menghadapi situasi pasaran. Melalui petikan pakar ekonomi, Stephen Harmston dari Penasihat Bannock dalam laporan Kewangan Emas Sedunia 1998 memetik.

“…Sekiranya terhadap kesan pada harga pasaran, harga pasaran emas tidak akan berubah dalam tempoh masa yang lama seperti mana yang berlaku terhadap pasaran komuniti yang sentiasa berubah-rubah dan pada dasarnya pasaran emas sudah membuktikan keberkesanan pada harga kawalan dan ianya adalah lebih selamat pada ekonomi dan mampu mengelak berlaku inflasi dan mengawal ekonomi semasa. Dalam tempoh masa yang panjang, ekuti saham mampu mengugat pertukaran pasaran saham asing sekaligus hubungan antara pasaran saham akan berubah tetapi tidak pada pelaburan emas kerana dalam tempoh bertahan itu mampu mencatatkan keuntungan yang berharga.”

6 Sebab utama mengapa perlu melabur emas.

  • Mampu mengawal inflasi.
  • Mampu mengawal pegedaran matawang dolar.
  • Selamat setiap masa dalam pasaran semasa.
  • Sebagai pasaran komoditi ianya adalah pasaran yang bagus dan baik kerana mempunyai pulangan yang tinggi.
  • Penyimpan nilai.
  • Portfolio dalam mengelak berlaku inflasi.

No comments:

hamsTer ni kawan baru turtLe~!! name dia Hamburger!!

Tolong Arep bagi Turtle makan! Nama dia Turtok & Tertib!