I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, July 5, 2010

semester baru~

Salamm~
semester baru akan bermula..
macam biasa, kita kembali memutar-belitkan urat2 kepala..
dengan kuliah, assignment, homework..
enjoy?? sudah tentu aku macam biasa..
enjoy tetap enjoy, slumber mesti la slumber..
dunia2 jugak.. akhirat jangan lupa taw!
tapi semester ni mesti lagi susah kan~
kena kurangkan enjoy & poya2~
hahahahaa~
(impian atau igauan cik arep??)
12 julai kuliah bermula..
aku balik awal, rabu ni, 7 julai..
sebab kenapa? sebab nak usha2 junior ke?
oh, lebih kurang la, tapi tujuan utamanya rindu sama TM~
yeahhhh~ we want peace!!
rindu air terjun kalumpang~
bila dah balik sana, ofcoz lama lagi nak balik johor..
dah nama pon belajar,
no hal laaa~
duit tambang tak kesah,
cuma penat je nak balik johor tu..
(elehhh~ padahal ada masa ko balik johor jugak kan cik arep??)
arep...
kau banyak tanggungjawab
banyak yang kau belum tunaikan
banyak cita2 yang kau tak kecapi lagi
kau kena ingat
setiap apa yang berlaku, ada hikmahnya
kau mesti gunakan peluang ini sepenuhnya
jangan sia-siakan ianya lagi
jangan sebuk dengan benda yang melalaikan
tak salah nak berhibur
berpada-pada jangan sampai terlalai
perjuangan masih belum selesai...
arep..
buat baik dengan orang
biar orang buat kita
jangan kita buat orang
ingat! ibu dah pesan..
berdoa selalu,
solat jangan tinggal, solat sunat tambahkan!
banyakkan amal jariah..
jangan kedekut bersedekah
Allah akan balaskan dengan kenikmatan
kita minta pada Allah
Allah tempat kita mengadu
ibu..
semoga ibu sehat selalu..
menjadi pendidik dan ibu yang terbaik pernah am jumpa..
am doakan ibu menjadi insan yang cemerlang
di dunia dan akhirat kelak~
ibu & ayah..
ingat, selagi am masih bernyawa
am tetap akan jaga ibu ayah sampai bila2..
am tak kisah soal jodoh2, cinta2 ni..
sebab am ada keluarga am~
ibu, ayah, ayu, ika & cik nor, tak lupa tok yem..
semua am dah ada,
semua ni semangat am yang hakiki~
Ya ALLAH,
kau lindungilah mereka,
kau berikanlah mereka kesihatan yang baik
kau berikanlah hidayah
kau berikanlah kejayaan dalam kehidupan
keamanan, ketaqwaan yang hakiki di akhirat kelak~
Ya ALLAH,
kalau aku pergi dahulu,
kau matikanlah aku dalam imanMu
aku sayang
dia, mereka, dan semua~
aminnn~

4 comments:

nizamsani said...

lambat lagi tu 12 julai.

rEDS gO tEGETHER said...

Ya Allah satukanlah hati2 mereka..:)Semoga ariff menjadi anak yang sole untuk mereka..:)

rEDS gO tEGETHER said...

SOLEH..(CORRECTION)...:)

ariffredzuan said...

asmida~ thanx as~ hehehe

hamsTer ni kawan baru turtLe~!! name dia Hamburger!!

Tolong Arep bagi Turtle makan! Nama dia Turtok & Tertib!